Projekt

W przypadku wielu z nas epidemia koronawirusa spowodowała liczne zmiany w dotychczasowym sposobie funkcjonowania. Inaczej wyglądają nasze warunki pracy i kontakty społeczne. Ograniczony został dostęp do zwyczajowych sposobów spędzania wolnego czasu oraz obniżania napięcia emocjonalnego. Część z nas doświadczyła także trudnych wydarzeń, takich jak utrata pracy czy choroba bliskiej osoby. Każda z tych okoliczności może powodować nieprzyjemne stany psychiczne: stres, złość, frustrację, a nawet kryzys psychiczny czy depresję.

Celem tego kursu jest pokazanie Ci, że Twoje samopoczucie w czasie pandemii zależy nie tylko od zewnętrznych okoliczności, na które nie masz wpływu, ale także od tego, w jaki sposób sam(-a) zadbasz o siebie w tej niełatwej sytuacji. Epidemia jest okresem, w którym warto poświęcić sobie szczególnie dużo uwagi i troski. Będzie to miało wpływ nie tylko na Twoje obecne samopoczucie, ale także na przyszłe zdrowie psychiczne. Właściwa opieka nad samym sobą zwiększa bowiem nasze szanse na uniknięcie długotrwałych konsekwencji doświadczanych przez nas trudności. Jest to tym bardziej istotne w sytuacji, w której nie wiemy, jak długo potrwa i jak wiele obszarów obejmie zmiana znanej nam dotychczas rzeczywistości.

Kurs składa się z 16 przystępnych porcji materiału, nazywanych przez nas krokami. Link do kolejnych kroków będziesz otrzymywać w osobnych wiadomościach e-mail. Sam(-a) zdecydujesz o tym, kiedy skorzystasz z przesłanego materiału. Dostęp do kolejnego kroku otrzymasz od nas mailowo, następnego dnia po skorzystaniu z poprzedniego linka. Wiedzę i umiejętności zdobyte podczas pracy z programem będziesz mógł/mogła wykorzystać również w innych sytuacjach życiowych, nie tylko podczas epidemii.

Zawarte w kursie informacje zostały zilustrowane historiami bohaterów, którzy w związku z pandemią doświadczają różnych trudności. Z częścią postaci być może łatwo będzie Ci się utożsamić, inne historie mogą natomiast okazać się odległe od Twoich doświadczeń. Dzięki udziałowi w kursie będziesz miał(-a) szansę lepiej zrozumieć charakter trudności psychicznych, które może powodować sytuacja pandemii, a także oparte na wiedzy psychologicznej sposoby radzenia sobie z nimi.

Zapisując się na kurs (możesz to zrobić tutaj) zostaniesz poproszony o wybranie jednego z trzech modeli uczestnictwa: “Kurs samodzielny”, “Kurs podstawowy” lub “Kurs ze wsparciem psychologa”. Jeśli chcesz jedynie otrzymywać od nas kolejne materiały zapisz się na “Kurs podstawowy”. Zachęcamy Cię jednak do wybrania “Kursu samodzielnego” lub “Kursu ze wsparciem psychologa”, ponieważ robiąc to, będziesz mógł/mogła pomóc nam uzyskać jak największą liczbę opinii, które pomogą nam przy tworzeniu kolejnych części programu w sposób najlepiej odpowiadający potrzebom użytkowników. Poniżej znajdziesz dokładny opis każdego z kursów.

Liczba miejsc dostępnych w każdej z trzech kategorii kursu jest ograniczona. Nie możemy zagwarantować, że uda się przypisać Cię do preferowanej grupy. W przypadku braku miejsc zachęcamy do zapisania się do pozostałych kategorii kursu.

To, co jest wspólne dla wszystkich wariantów kursów, niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz:

  • jesteś anonimowy,
  • udział w kursie jest całkowicie bezpłatny,
  • w każdym kursie prezentowane są te same materiały.

Kurs ze wsparciem psychologa

Po realizacji każdego kroku poprosimy Cię o odpowiedź na kilka ważnych dla nas pytań. Dodatkowo będziesz mieć możliwość skorzystania ze wsparcia naszego psychologa, który raz na jakiś czas zapyta Cię, jak sobie radzisz, czy masz jakieś wątpliwości, a także pomoże Ci rozwiązać zadania lub poszerzyć Twoją wiedzę. Będziecie wymieniać się wiadomościami za pomocą poczty e-mail. Psycholog odpowie na Twoją wiadomość w ciągu maksymalnie 72 godzin. Jeśli wiadomość zostanie wysłana w dzień wolny (sobota, niedziela, święta ustawowo wolne od pracy), czas na odpowiedź należy liczyć od najbliższego dnia roboczego. WAŻNE! Pamiętaj, że nie prowadzimy psychoterapii - zadaniem naszego psychologa jest wspieranie Cię w pracy z kursem, ale nie będzie on pełnić funkcji terapeuty. Jeśli wystąpią u Ciebie niepokojące objawy, skonsultuj się ze swoim lekarzem pierwszego kontaktu lub skorzystaj z pomocy specjalistów.

Stajesz się aktywnym uczestnikiem kursu i badania. Otrzymujesz pełny, bezpłatny dostęp do wszystkich przygotowanych przez nas materiałów. Na koniec każdego realizowanego przez Ciebie kroku poprosimy Cię o odpowiedź na kilka pytań. To właśnie Twoja opinia jest dla nas najcenniejszą częścią realizowanego badania, a jej przekazanie uczyni Cię współtwórcą przygotowywanego przez nas programu. Zrozumiemy, jeśli nie będziesz chciał odpowiadać na wszystkie pytania. Pamiętaj, że każda odpowiedź, której nam udzielisz, będzie dla nas wskazówką co do kierunku, jaki mamy obrać podczas przyszłych prac.

Kurs samodzielny

Kurs podstawowy

Jeśli jesteś zainteresowany tematyką kursu, ale nie chcesz brać udziału w badaniach, możesz skorzystać z tego wariantu. Wiemy, że narzędzie, które właśnie udostępniamy, może być pomocne dla każdego, dlatego chcemy, żeby wszystkie zainteresowane osoby miały możliwość skorzystania z przygotowanych przez nas materiałów. Mamy nadzieję, że praca z programem będzie dla Ciebie pożyteczna i pozwoli Ci nabyć nowe umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Gdybyś na jakimś etapie chciał wyrazić swoją opinię o naszym kursie, zapraszamy do kontaktu.

Z materiałów, które dla Ciebie przygotowaliśmy możesz dowiedzieć się:

UWAGA: Jak widzisz, materiały w naszym kursie poruszają trudne emocjonalnie zagadnienia. Jeśli zdiagnozowano u Ciebie depresję, zaburzenia lękowe czy inne zaburzenia psychiczne lub podejrzewasz, że możesz na nie cierpieć, istnieje ryzyko, że treści zawarte w kursie mogą nie być dla Ciebie odpowiednie. Jeżeli czujesz się źle, lub podczas korzystania z kursu poczujesz się gorzej zalecamy, żebyś zamiast udziału w programie zdecydował(-a) się na skorzystanie z pomocy psychologa lub psychiatry. Zawsze możesz się z nami skontaktować, ale nie udzielamy pomocy psychologicznej i nie prowadzimy psychoterapii – jeśli czujesz się źle, możesz udać się do poradni zdrowia psychicznego w swoim miejscu zamieszkania lub skorzystać z odpłatnej pomocy psychologicznej/psychoterapeutycznej. Jeśli doświadczasz myśli samobójczych lub agresywnych, zadzwoń pod telefon alarmowy 112. Możesz także udać się do najbliższego ośrodka interwencji kryzysowej lub szpitala psychiatrycznego. Do Twojej dyspozycji są również darmowe linie wsparcia: 800 70 22 22 (Fundacja ITAKA, całodobowo), 116 123 (Instytut Psychologii Zdrowia, w godzinach 14-22), 116 123 (Kryzysowy Telefon Zaufania dla Dorosłych, w godzinach 14.00-22.00) lub 116 111 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, w godzinach 13.00-02.00).